12 January 2010

Ce sa evitati cand faceti link exchange

Iata in continuare cateva din pericolele la care situl este expus in momentul in care folositi diferite tehnici de link exchange. Ele vor fi notate si cu un scor care va indica gradul de risc la care este expus situl, 10 indicand cea mai periculoasa tehnica.  
Linkurile adaugate in semnaturile de pe forumuri - acum cativa ani, aceasta era o metoda favorita de a atrage cat mai multe vizite pe site intr-o perioada relativ scurta. Desi aceasta este o metoda destul de populara, astazi nu mai are acelasi efect. (Grad de risc: 0)  
Adaugarile de insemnari in Blog-uri - aceasta implica postarea de comentarii in care sunt introduse si linkuri catre un site, folosind texte ancora bine targetate. Este o metoda foarte populara folosita mai ales de catre cei care promoveaza pornografie sau produsefarmaceutice, insa nu numai acestia. Daca aveti ceva care sa merite spus intr-un blog, nu fiti descurajati si faceti-o, insa nu exagerati si nu folositi metode automate, aceasta nu poate decat sa dauneze sitului. (Grad de risc: 7)  
Comentarii adaugate in Guestbook-uri - aceasta metoda este foarte similara celei de mai sus. Comentariile din Guestbook-uri pot fi, de cele mai multe ori, adaugate automat si, daca exista mai multe link-uri identice, identificate de catre motoarele de cautare, rezultatul poate fi o scadere a PageRank-ului sau chiar eliminarea din baza de date. (Grad de risc: 7) 
Un numar mare de link-uri catre site, de la pagini cu PageRank mic sau chiar 0 - aceasta poate fi intrerpretata ca un semn de proasta calitate. Desi PageRank-ul la Google nu mai are o asa mare importanta, totusi serveste ca un test acid pentru un minim al calitatii sitului. In ultima perioada, a devenit din ce in ce mai greu sa gaseste situri cu PageRank, tinand cont ca Google actualizeaza PageRank-ul din ce in ce mai rar. (Grad de risc: 2)  
Un numar mare de link-uri de la aceeasi clasa de IP-uri (C) - aceasta indica cu siguranta ca situl este implicat in link exchange. Cum clasa C de ip-uri foloseste primele 3 octete pentru a identifica o retea, motoarele de cautare reduc considerabil din popularitatea sitului cand trec de la unul la altul in aceeasi retea. Un numar mare de link-uri catre site indica si ca este folosita aceeasi companie de web hosting sau web server. (Grad de risc: 8)  
Un numar mare de link-uri de la situri care nu fac parte din aceeasi categorie - aceasta indica o calitate scazuta a sitului sau chiar manipulare a link-urilor atata timp cat situl ar putea duce lipsa de continut unic pentru a atrage link-uri in mod natural. Acest tip de scenariu poate fi intalnit la siturile nou infiintate care folosesc orice metoda de link exchange, fie automata, fie manuala. Este aproape inevitabil sa nu ai link-uri irelevante care trimit catre situl tau, insa daca majoritatea link-urilor care puncteaza catre situl tau nu sunt din aceeasi categorie, atunci poti sa ai necazuri destul de repede. (Grad de risc: 7)  
Link farms si web rings - acestea sunt create cu singurul scop de a manipula popularitatea link-urilor, folosing o baza de date centrala, scripturi automate si o retea de situri. Aceasta metoda nu este la indemana oricarui webmaster si necesita cunostinte tehnice avansate dar si un numar mare de servere si alte resurse pentru a putea fi pusa in practica. (Grad de risc: 10)  
Legaturile intre propriile situri - este o schema similara aceleia de a primi link-uri de la situri din aceeasi clasa de ip-uri (C), insa, in acest caz, informatiile de la inregistrarea sitului (WHOIS), poate fi folosita de motoarele de cautare pentru a aloca proprietarului toate siturile implicate in link exchange aceasta ducand pana la eliminarea siturilor din baza de date. (Grad de risc: 8)
Retelele de tip Co-op Ad - acestea sunt folosite pentru a lega intre ele siturile din retea prin introducerea unui cod pe fiecare din ele. Fiecare site trebuie validat inainte de a fi inclus intr-o astfel de retea. Recent, Google a luat masuri mai drastice impotriva siturilor care fac parte din astfel de retele iar riscul ca un site implicat intr-o astfel de retea sa fie eliminat din baza de date a crescut. (Grad de risc: 9)  
Link-urile platite - acesta este un subiect foarte controversat in industria SEO, atata timp cat Google castiga de pe urma vanzarii unor anunturi pe propria retea si pe alte servicii web. Google foloseste atat metode automate cat si oameni pentru a detecta link-urile platite. Cand un site este identificat ca fiind un vanzator de link-uri, popularitatea acestuia nu mai este transmisa si siturilor celor care platesc sume astronomice, uneori, pentru un link textpe acest site. (Grad de risc: 2)  
Texte ancora identice, folosite la linkurile catre site - acestea nu sunt considerate ca fiind naturale si pot fi descoperite foarte usor de catre motoarele de cautare si poate fi interpretat ca cineva incearca sa manipuleze rezultatele cautarilor. (Grad de risc: 5)  
3 way link exchange - aceasta se intampla atunci cand un site este invitat sa participe la link exchange, dar link-ul catre site este plasat pe un al treilea participant la programul de link exchange. In ciuda a ceea ce crede marea majoritate, aceasta metode poate fi descoperita foarte usor de catre motoarele de cautare, iar rezultatul poate fi o scadere drastica a PageRank-ului sau chiar eliminarea din baza de date. (Grad de risc: 3)  
Inscrierea pe portaluri de o calitate scazuta - in urma cu cativa ani, aceasta metoda putea aduce o crestere vertiginoasa a PageRank-ului si a gradului de cunoastere a unui site, insa nu si in zilele noastre. Link-urile de la astfel de situri noi sau de calitate scazuta nu mai ajuta cu nimic la cresterea popularitatii. Este indicata inscrierea in portaluri deja cunsocute si cu o pozitie deja consolidata. (Grad de risc: 2)  
Link-uri de la situri noi, cu o vechime sub 1 an - acestea nu vor ajuta cu prea mult la cresterea popularitatii sitului. Este cunoscut ca Google favorizeaza siturile vechi, bine consolidate, in rezultate cautarilor, in special pentru cuvinte cheie foarte competitive. (Grad de risc: 1)  
Link-uri de la afiliati sau situri special facute pentru Google Adsense - acestea sunt situri fara prea mare relevanta, fiind create cu foarte putin continut unic. Majoritatea acestora nu exista decat pentru a aduce venituri din programul Google AdSense sau din programele de afiliere. (Grad de risc: 2)
Link-uri catre site, care folosesc JavaScript sau alte metode de redirectionare - uneori acestea sunt folosite fara scrupule de catre webmasteri. Insa majoritatea motoarelor de cautare nu urmaresc decat link-urile statice catre site si astfel, orice redirect catre site nu va conta ca fiind un vot care sa conteze la cresterea popularitatii paginii respective. (Grad de risc: 2)

1 comment:

  1. Buna!!!
    Foarte utile sunt informatiile date de tine,multumim!!!

    ReplyDelete